Skip links

طراحی اپلیکیشن موبایل

چرا ساخت و طراحی اپلیکیشن موبایل اهمیت دارد؟

تا چند سال قبل کسی فکر نمی کرد که گوشی های هوشمند این قدر فراگیر شود. طوری که بسیاری از کارهای روزمره را در بر بگیرد و بسیاری از کارهای روزانه ما بدون گوشی های هوشمند مختل شود. در آن سال ها همه نیازهای اینترنتی به واسطه کامپیوترها و PC ها برطرف می شد. کاربران حتی برای یک جستجوی ساده نیز نیاز به کامپیوتر یا لپ تاپ داشتند و یا نهایتا به کافی نت ها مراجعه می کردند.

اما با همه گیر شدن گوشی های هوشمند و دسترسی آسان به این گوشی ها و همچنین فراگیری طراحی اپلیکیشن موبایل کاربردی در تمامی زمینه ها (حتی کارهای عادی مانند خرید و …) بیشتر کاربران از گوشی های هوشمند برای اتصال به اینترنت، اطلاع از اخبار، رفع نیازهای روزانه، خریدهای اینترنتی، حشور در شبکه های اجتماعی و … استفاده می کنند. تمامی این کارها نیز با استفاده از اپلکیشن های موبایل در گوشی های هوشمند انجام میشود.

طراحی اپلیکیشن موبایل چیست؟

اپلیکیشن های موبایل را می توان همان سایت هایی دانست که در اینترنت وجود دارند. با این تفاوت که طراحی اپلکیشن موبایل به گونه ای است که مناسب با ابعاد کوچک گوشی های هوشمند طراحی می شوند تا استفاده از امکاناتی که شما به کاربران خود می دهید، با ابعاد کوچک و متفاوت این گوشی ها به راحتی قابل دسترس باشد.

از طرفی در طراحی اپلیکیشن موبایل معمولا از امکانات این گوشی ها (نظیر دوربین، GPS، سنسورها و …) برای خدمات رسانی بهتر نسبت به سایت ها استفاده می شود. بنابراین می توان گفت که امروزه طراحی اپلیکیشن موبایل به اندازه طراحی سایت (و حتی بیشتر از آن) اهمیت دارد. چرا که طبق آخرین نظرسنجی ها ضریب نفوذ اینترنت گوشی ها در کشورمان بسیار بیشتر از اینترنت های ثابت (اینترنت هایی که در کامپیوترها استفاده می شوند) می باشد و این امر بدین معناست که میزان استفاده از اپلیکیشن ها بسیار بیشتر از سایت هاست.

انواع طراحی اپلیکیشن موبایل

معمولا تقسیم بندی طراحی اپلیکیشن موبایل بر اساس نوع سیستم عامل گوشی ها انجام می شود. در حال حاضر دو سیستم عامل مطرح بازار برای گوشی های هوشمند اندروید و ios است که طراحی اپلیکیشن اندروید و طراحی اپلیکیشن ios با استفاده از این دو سیستم عامل انجام می گیرد.

طراحی اپلیکیشن اندروید برای گوشی هایی که از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند انجام می گیرد. این سیستم عامل فراگیری بیشتری در گوشی های هوشمند داشته و کاربران بسیار بیشتری نسبت به رقیب خود دارد. در نتیجه طراحی اپلیکیشن موبایل برای گوشی های اندرویدی بسیار رایج تر از طراحی اپلیکیشن موبایل برای گوشی هایی است که از ios استفاده می کنند.

اما طراحی اپلیکیشن ios برای گوشی های شرکت apple که با نام iphone شناخته می شوند انجام می شود. در واقع به علت انحصاری بودن این سیستم عامل ios، این اپلیکیشن ها فقط روی گوشی های iphone و تبلت های ipad قابل اجراست و امکان نصب آن بر روی سایر گوشی ها وجود ندارد و در نتیجه کاربران کمتری نسبت به رقیب خود دارد. با این حال به دلیل یکپارچگی سخت افزار و نرم افزار در این گوشی ها و انعطاف پذیری فوق العاده بالای این سیستم عامل، طراحی اپلیکیشن موبایل برای ios نیز استفاده کننده های زیادی دارد به طوری که امکان چشم چوشی از این طیف از کاربران وجود نخواهد داشت.

طراحی اپلیکیشن موبایل چگونه باعث رونق کسب و کار شما خواهد شد؟

پیش تر در مطلبی جداگانه اهمیت طراحی سایت برای کسب و کارها در دنیای امروز را توضیح داده ایم که در صورت نیاز می توانید در این لینک مشاهده نمایید. در صورتی که کسب و کار شما (از هر نوعی و در هر زمینه ای) فاقد سایت برای معرفی خدمات و یا محصولات شماست، همین امروز باید برای راه اندازی طراحی سایت مخصوص خودتان اقدام نمایید. اما در خصوص اهمیت داشتن اپلیکیشن موبایل برای کسب و کار خودتان همین بس که طبق آمارها، درصد بسیار بالایی از بازدیدکنندگان سایت ها در کشور ما، از گوشی همراه خود اقدام به بازدید از سایت ها می نمایند و این یعنی در صورتی که شما بتوانید زمان حضور این کاربران در سایت خود را دلپذیرتر نمایید، کاربران هم به شما اعتماد کرده و از خدمات شما استفاده خواهند کرد. این امر، وظیفه اپلیکیشن های موبایل است.

در طراحی اپلیکیشن موبایل، به صورت اختصاصی به نحوه نمایش در گوشی های با ابعاد صفحه نمایش متفاوت توجه می شود. چرا که سایت ها (حتی اگر اصطلاحا به صورت واکنشگرا طراحی شوند و با ابعاد صفحه نمایش خود را مطابقت دهند) هیچ گاه نمی توانند به اندازه یک اپلیکیشن حس کار کردن با گوشی را در کاربران به وجود آورند و این مورد، مهم ترین عامل در جذب کاربران به سمت خدمات و محصولات شماست. اگر شما نتوانید در نگاه اول، کاربران را مجاب به ماندن در سایت (یا اپلیکیشن) خود نمایید، آنها به سایت رقبای شما روی خواهند آورد.

در نتیجه اگر تابحال طراحی اپلیکیشن موبایل برای سایت های خود را ضروری نمی دانستید، بهتر است از امروز نظر خود را تغییر دهید.

ما برای طراحی اپلیکیشن موبایل چه خدماتی ارائه می دهیم؟

یکی از تخصصی ترین زمینه های طراحی وب، طراحی اپلیکیشن موبایل است. به این دلیل که طراحی یک اپلیکیشن موفق، نیاز به دانش وسیعی در حوزه های طراحی رابط کاربری، طراحی تجربه کاربری، سلیقه و نیازهای کاربران، چالش های کسب و کارهای آنلاین، فریم ورک ها و متدهای روز طراحی اپلیکیشن و … دارد

تیم طراحی سایت کدیزاین، با تسلط به دانش روز طراحی اپلیکیشن و استفاده از فریم ورک های مطرح این حوزه نظیر java native، swift native، react native، ionic و … امکان برآورده ساختن تمامی نیازهای شما در زمینه طراحی اپلیکیشن موبایل را دارا بوده و به دلیل آشنایی با حوزه های مختلف کسب و کار آنلاین و چالش ها و فرصت های این صنعت، می تواند مشاوره های راهبردی در خصوص روش های موفقیت یک کسب و کار آنلاین را در اختیار شما قرار دهد.

مشاوره های رایگان ما در این خصوص را از دست ندهید. کافی است با ما در ارتباط باشید و ما هم در کمال صمیمیت پاسخگوی سوالات شما خواهیم بود.

در صورتی که نیاز به توضیحاتی بیشتری دارید یا سوالی در این خصوص دارید و یا قصد سفارش داشتید، میتوانید با شماره 09112002371 تماس گرفته و یا از طریق شماره 09114899693 در تلگرام و واتس اپ با ما در ارتباط باشید. ما صمیمانه پاسخگوی سوالات و مشاوره های شما خواهیم بود.

نمونه کار طراحی اپلیکیشن موبایل

طراحی اپلیکیشن اندروید اسکریپت نیازمندی های کدیزاین

طراحی اپلیکیشن اندروید اسکریپت نیازمندی ها

اپ موبایل - برنامه گوشی